Veelgestelde Vragen
Heeft u een vraag over levertijden? Lees eerst deze FAQ!
Langere Levertijden
Op dit moment hebben we te maken met verschillende aspecten die onze levertijd beïnvloeden:
COVID-19 - Aanvoer gaat trager en onregelmatig
Brexit –We krijgen een groot deel van onze bestellingen geleverd van uit het Verenig
Koninkrijk. Er is veel onduidelijkheid over de levertijden van onze leverancier naar Nederland. In
sommige gevallen blijven leveringen lang liggen bij de Douane. Ook kunnen sommige artikelen niet
uitgevoerd worden. Er zijn hier nog geen richtlijnen voor.
PostNL – Het is momenteel nog steeds erg druk bij PostNL vanwege de lockdown. Het is
mogelijk dat de bezorging van uw pakket vertraging op loopt. De levertijden liggen tussen 1 en 6
werkdagen.
Wat betekent dit in de praktijk?
Door deze factoren duurt het nu gemiddeld tussen de 1-4 werkdagen om uw bestelling te verzenden. Dit
komt doordat onze voorraad in verschillende magazijnen ligt. Als een artikel “op voorraad” staat op onze
website, dan is dat artikel in één van de magazijnen. Artikelen van verschillende magazijnen moeten
verzonden worden als één pakket dat kost op dit moment extra tijd.
Als dan de zending de deur uit is kan het soms tot 3 dagen duren voordat de track-en-trace code werkt en
u het pakket kan volgen, daarna volgt de werkelijke levering wat ook nog 3 dagen extra kan duren.
Gelukkig gaat het ook heel vaak gewoon goed, maar dit komt toch bij 20% van de bestellingen voor. Bij
chemische producten zat al een verwerkingsvertraging, deze vertraging blijft en komt boven op de overige
vertragingen.
Het is momenteel druk bij onze klantenservice en we krijgen veel vragen over de status van bestellingen.
Wij verzoeken u pas na 8 werkdagen contact met ons op te nemen over de status van uw
bestelling. Mocht er iets fout gaan met uw bestelling, dan nemen we altijd contact met u op
en zoeken we samen naar een oplossing.
Leveringen
- Kan Sinuss nog orders uitleveren?
-
Sinuss kan alle orders normaal uitleveren, maar soms door vertraagde aanvoer of vertraging bij
vervoerder PostNL is onze gemiddelde levertijd nu 4-8 werkdagen. Voor chemische producten kunt
u hier nog 1 werkdag bij rekenen.
-
N.B. Vanzelfsprekend is de fysieke winkel gesloten tot en met 9 februari
- Is Sinuss nog bereikbaar?
- Sinuss is tijdens openingstijden telefonisch bereikbaar zoals u van ons gewend bent.
-
Mocht u meer vragen hebben m.b.t. dit onderwerp kunt u dit altijd stellen via
info@sinuss.nl
Bestelling
- Hanteert Sinuss een minimale bestelwaarde?
- Nee, wij hanteren geen minimale orderwaarde.
- Kan ik mijn order annuleren?
-
Als u dezelfde dag voor 16:00 telefonisch contact opneemt, kunt u kosteloos uw order annuleren.
Verzending
- Wat zijn de order- en verzendkosten?
-
Voor de order- en verzendkosten hanteren wij de volgende bedragen:
bij een order met een orderbedrag tot
€ 40,00:
€ 5,95 - €1,50 korting =
€ 4,45
bij een order met een orderbedrag vanaf
€ 40,00: gratis
Click and Collect
Vanaf nu is het weer mogelijk om uw bestelling bij de winkel op te halen. Neemt contact met ons op voor
afspraak wanneer u kunt afhalen.
Ondersteuning en advies
- Ik kan een product niet vinden of weet niet welk type, waar kan ik terecht?
-
Voor ondersteuning m.b.t. productkeuze kunt u altijd contact opnemen, zowel telefonisch als per
mail. De contactgegevens vindt u onderaan onze pagina.
Ruilen en retourneren
- Het product is niet wat ik ervan verwacht had, mag ik het retourneren?
-
U mag uw product bekijken zoals u dat in de winkel ook zou kunnen doen. U kunt uw product binnen
14 dagen retourneren indien niet gebruikt en in onbeschadigde verpakking.
-
Componenten en onderdelen kunnen enkel retour indien de verpakking ongeopend is. Voor
componenten
en onderdelen zijn uitgebreide datasheets beschikbaar, aan de hand daarvan moet u beslissen of u
het juiste component heeft. U mag de verzegelde verpakking dus niet openmaken om het product te
bekijken en beoordelen.
- Wie betaald de retourkosten?
-
De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Stuurt u het product zelf terug?
Dan is het risico bij het terugsturen voor u. Dit betekent dat u verantwoordelijk bent als het
product tijdens het terugsturen kwijt of beschadigd raakt.
-
Heeft u geen verzendkosten betaald en uw totale orderbedrag is na retourneren onder de € 40,00?
Dan worden de verzendkosten verrekend met uw creditering.
- Transactiekosten worden niet gecrediteerd.
-
Na goedkeuring van uw retourzending zal het retourbedrag binnen 14 dagen op uw rekening worden
gestort.
Garantie
- Garantie op (eind)producten:
- Onder eindproducten wordt verstaan: consumenten producten.
- Garantie op componenten en onderdelen
-
Componenten en onderdelen zijn alle producten die niet bedoeld zijn als eindproduct, bijv:
weerstanden, IC’s, condensatoren, batterijen.
Mijn account
- Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, hoe kan ik dat doen?
-
Hiervoor kunt u de "wachtwoord vergeten" pagina gebruiken.
- Ik wil mijn e-mail adres wijzigen, hoe kan ik dat doen?
- Op dit moment is dat niet mogelijk, u moet dan een nieuw account maken.
- Ik wil mijn account verwijderen, hoe kan ik dat doen?
-
U kunt contact opnemen met info@sinuss.nl om een verzoek
tot verwijdering in te sturen.
- Waar kan ik mijn facturen vinden?
-
Tussen "Mijn Bestellingen" kunt u uw bestelling vinden. Als u die opent staat er een knop
"Bekijk Factuur".
- Staat de knop er niet? Dan is uw factuur nog niet gegenereerd, dit gebeurt binnen 24 uur.
- Waar kan ik mijn bestelling status zien?
- Tussen "Mijn Bestellingen" kunt u uw bestelling vinden. Hier staat de status aangegeven.
- De betaling is mislukt, kan ik opnieuw betalen?
-
Tussen "Mijn Bestellingen" kunt u uw bestelling vinden. Klik op "Meer info". Op deze pagina
vindt u de knop met "Bestelling betalen"
Betaling
- Op welke manieren kan ik betalen?
- In Nederland kunt u bij ons betalen via iDeal, Bank Transfer, Paypal* en Creditcard*
- In België kunt u bij ons betalen via Bancontact, Belfius, KBC/CBC, Paypal* en Creditcard*
- U kunt bij ons niet betalen met kadobonnen.
- Betaalmethoden met * worden transactiekosten gerekend:
- Paypal: 3.5% van order totaal
- Creditcard: 2% van order totaal
- Andere betaalmethodes zijn gratis
Volg Sinuss