Vragen die vaak voorkomen hebben wij voor u op een overzichtelijke pagina ondergebracht zodat u altijd weet waar u aan toe bent. Mocht u alsnog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Verzenden

Als u bij ons een bestelling plaatst dan ontvangt u hier een bevestiging van. Als uw bestelling op een werkdag voor 16.00 is geplaatst, zal deze dezelfde dag nog in behandeling worden genomen.

Als uw bestelling verwerkt en verzonden is krijg u hiervan bericht.

Tussen het bestellen en de verwerking worden er geen berichten meer verstuurd.

Omdat wij distibuteur zijn van Farnell zijn wij afhankelijk van de magazijnen van Farnell.

Hierdoor kost het 1-3 werkdagen om uw bestelling te verwerken.

Ook kunnen er externe factoren zijn die de levering beïnvloeden. Één van de magazijnen staat in de UK, doordat de bestellingen moeten worden ingeklaard kan dit extra verwerkingstijd geven.

Besteld u batterijen of een chemical dan geeft dit door regelgeving ook een extra verwerkingstijd.

Dit resulteert in de volgende gemiddelde verwerkingstijden als u voor 16.00 bestelt:

Maandag besteld - woendag verzonden

Dinsdag besteld - donderdag verzonden

Woensdag besteld - vrijdag verzonden

Donderdag besteld - maandag verzonden

Vrijdag t/m zondag besteld - dinsdag verzonden

Het is momenteel druk bij onze klantenservice en we krijgen veel vragen over de status van bestellingen. 

Check voor dat u mailt even hoeveel werkdagen versteken zijn of dat u een batterij of chemicals heeft besteld.

Wij verzoeken u niet eerder dan na 5 werkdagen contact met ons op te nemen over de status van uw bestelling. 

Natuurlijk houden wij al onze bestellingen continu in de gaten. Mocht er anders gaan dan verwacht, dan zullen wij contact met u opnemen om u op de hoogte te stellen en zo nodig zullen we met u overleggen zodat we samen met u aan een oplossing kunnen werken.

Wij versturen de pakketjes voornamelijk met PostNL binnen de BeNeLux

Producten

Is het product niet wat u ervan verwacht had en u wilt het retourneren? U mag uw product bekijken zoals u dat in de winkel ook zou kunnen doen. U kunt uw product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren indien niet is gebruikt en in onbeschadigde verpakking. Componenten en onderdelen kunnen enkel retour indien de verpakking ongeopend is.

Voor componenten en onderdelen zijn uitgebreide datasheets beschikbaar, aan de hand daarvan kunt u beslissen of u het juiste component heeft. U mag de verzegelde verpakking dus niet openmaken om het product te bekijken en beoordelen, dan vervalt het retour recht ivm verpakkings eisen van bijv. halfgeleiders.

Voor dat u iets retour stuurt dient u dit aan te melden door een mail te sturen naar servicedesk@sinuss.nl. U vermeld daar uw ordernummer en wat u retour wilt sturen, voeg ook de factuur bij. Na bevestiging vanuit ons kunt u het product retour sturen. 

Wie betaald de retourkosten? De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant. Stuurt u het product zelf terug? Dan is het risico bij het terugsturen voor u. Dit betekent dat u verantwoordelijk bent als het product tijdens het terugsturen kwijt of beschadigd raakt.

Heeft u geen verzendkosten betaald en uw totale orderbedrag is na retourneren onder het frank lever bedrag? Dan worden de verzendkosten verrekend met uw creditering.

Na goedkeuring van uw retourzending zal het retourbedrag binnen 14 dagen op uw rekening worden gestort.

Defecten en problemen

Controleer direct na ontvangst van uw bestelling op beschadiging of defecten, en laat het ons zo snel mogelijk weten als hier sprake van is. Mocht u niet het juiste product hebben ontvangen laat het ons weten, dan kunnen wij het controleren en voor u oplossen.

Uitzonderingen

Sommige producten kunnen niet terug genomen worden, zoals speciaal bestelde artikelen of gevaarlijke stoffen zoals chemicals. Ook componenten kunnen alleen retour als zij in de originele ongeopende verpakking zitten. Als u hier vragen over heeft, laat het ons weten.

Creditering

Als wij uw product hebben ontvangen zullen wij deze controleren, wij laten u weten of uw retour zending is geaccepteerd of niet. Als de retour zending geaccepteerd is zullen wij de credit in gang zetten. Dit gaat op het zelfde rekeningnummer of betaal methode waarmee u de bestelling geplaatst hebt. Houd rekening met de verwerkingstijd. Deze is maximaal 14 dagen.

Wij geven 2 jaar garantie op al onze eindproducten. Heeft u een eindproduct die defect is? Laat het ons zsm weten zodat wij de juiste oplossing kunnen bieden.

Let op, een onderdeel of elektronica component is geen eindproduct en heeft in principe geen garantie. Er kan immers niet worden nagegaan of het onderdeel juist toegepast is geweest. In sommige gevallen is de productent heel coulant op defecte onderdelen. Breng ons op de hoogte van je eventuele defecten. Dan kunnen wij beoordelen of wij wat voor je kunnen betekenen.

Componenten en onderdelen zijn alle producten die niet bedoeld zijn als eindproduct, bijv: weerstanden, IC’s, condensatoren, batterijen.